Financement du Conseil de recherches en sciences humaines (CRSH)

Publié le mardi 28 juin 2016

Subventions Savoir

  • Richard Clément (École de psychologie), Confiance langagière : contexte et conséquences
  • Miles Corak (École supérieure d'affaires publiques et internationales), The Geography of Intergenerational Mobility
  • Simon Lapierre (École de service social), Domestic Violence and Parental Alienation
  • André Lecours (École d’études politiques), Nationalism and Self-Determination Claims in Belgium, Canada, Spain and the United Kingdom
  • Shoshana Magnet (Institut d’études féministes et de genre), Automating Emotions
  • Andrea Martinez (Institut d’études féministes et de genre), Women Building Social and Solidarity Economy Through Urban Agricultural Cooperatives
  • Martin Meunier (École d'études sociologiques et anthropologiques), Vers la sortie du catholicisme culturel au Québec
  • Christabelle Sethna (Institut d’études féministes et de genre), London Calling: Embodied Mobility, Abortion Tourism and the Global City
  • Daniel Stockemer (École d’études politiques), The Physical Attractiveness of Deputies, the Electoral System Type and Candidates' Electoral Success

Développement Savoir

  • Carolyn Côté-Lussier (Département de criminologie), Emotion, Intuition and Public Support for Harsh Criminal Justice Policy
  • Janique Dubois (École d’études politiques), Building Knowledge and Models of Métis Self Government in Canada
  • Maral Kichian (École supérieure d’affaires publiques et internationales), RealTime Data to Enhance the Usefulness of Policy Models
  • Maria Rogers (École de psychologie), Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and academic functioning in university students: An investigation of risk and protective factors
  • Marjorie Silverman (École de service social), Caring across generations. The lived experiences and life course impact of young adults caring for parents and grandparents
  • Susan Spronk (École de développement international et mondialisation), With Strings Attached? Women's Empowerment, Conditionalities and Cash Transfer Programs in Bolivia and South Africa
  • Kristel Thomassin (École de psychologie), "Boys Don't Cry!" A Mixed Methods Analysis of Parents’ Sextyped Beliefs about Emotion Experiences in Boys versus Girls
Haut de page